Välkommen till oss på Tvåpunktnoll!
Det är enkelt att komma i kontakt med oss. Ring vår växel på 010-200 74 34 eller använd kontaktformuläret här nedan. Vi återkommer alltid snabbt och ser till att du kopplas samman med rätt person för ditt ärende.
Vi vill alltid utvecklas!
Synpunkter är viktiga. De kan bidra till att förändra och förbättra oss som företag. Använd kontaktformuläret här nedan för att lämna dina synpunkter till oss.
Dina synpunkter är anonyma.
Tvåpunktnoll är den nya generationens insatser för socialtjänstens behov av stöd, vård och behandling. Vår vision är att förändra marknaden och driva på utvecklingen för att ge våra kunder och klienter högkvalitativa, evidensbaserade och resultatgivande insatser. Vårt mål är att skapa en framtid där alla ges möjlighet till välmående och ett välfungerande liv. Denna framtidsvision bygger också på ett hållbart samhälle - Tvåpunktnoll har därför ett aktivt klimatarbete och ambitionen att påverka den politiska debatten gällande de samhällsfrågor som berör oss och våra klienter.
Tvåpunktnoll är helt privatägt av de som arbetar i företaget. Vi har inget riskkapital, ingen aktieutdelning och inga vinstuttag. De pengar som kommer in återinvesteras alla i verksamheten. Vi är övertygade om att det krävs kunskap, engagemang och nöjda medarbetare för att kunna ge de bästa insatserna. Därför är beslut som fattas inom organisationen, exempelvis gällande personaltäthet och vidareutbildning, förankrade utifrån verksamhetens behov istället för framdrivna av ekonomiska nyckeltal för att maximera vinst för aktieägare.
Tvåpunktnoll ska vara det självklara valet genom att erbjuda effektiva evidensbaserade arbetsmetoder i en sammanhållen vårdkedja som innehåller både HVB, jour- och familjehem, träningslägenheter och öppenvård. Vi vill att varje klient själv ska vara delaktig i att skapa och ha en förutsägbar väg fram till en för dem åtråvärd och bättre framtid!
Vi på Tvåpunktnoll arbetar aktivt för att utveckla vårt arbete. Vår grundsyn är att insatser skall bygga på evidens och den senaste forskningen. Genom systematiska utvärderingar, mätningar och förbättringar kvalitetssäkrar vi kontinuerligt alla delar i våra verksamheter, metoder och uppdrag.
Vi redovisar öppet utvärderingar av våra behandlingsinsatser. Vår förhoppning är att våra branschkollegor även skall göra detta i framtiden så att vi alla kan lära av varandra och utveckla vården för vår målgrupp. Vårt mål är att förbättra inte bara vår egen verksamhet, utan att förändra marknaden och kvalitén för denna typ av tjänster i stort. Att öppet redovisa behandlingsresultat och insatser är den viktigaste kvalitetsmarkören och något vi hoppas ni ska tycka är lika viktigt som oss.
Vår vision inkluderar ett helhetsperspektiv avseende både klienterna och den värld de och vi i framtiden kommer att leva i. Hållbarhetsperspektivet ska finnas med i allt vi gör, från varje enskilt mellanmänskligt möte till hur vi som verksamhet globalt minimerar belastningen på miljön.
Som exempel finns alltid hållbarhetsperspektivet med som en grundläggande komponent i pedagogiken runt skötsel av hushåll och egenrutiner i våra olika verksamheter. Våra klienter lär sig hur de genom beteendeförändringar kan ändra båda sina egna liv, men även miljön lokalt och globalt.
Tvåpunktnoll jobbar aktivt för att minimera påverkan på miljön. Vi strävar i alla lägen efter god avfallshantering, miljövänliga inköp, klimatsmart uppvärmning av fastigheter samt att minimera påverkan från transporter. Vi har som mål att bli helt klimatneutrala och att alla våra transporter i framtiden enbart ska ske genom eldrift. Vi är mycket stolta över vårt engagemang för hållbarhet och hoppas det kan inspirera även andra till en omställning till en mer hållbar klimatsmart framtid.
Barnkonventionen vilar på 3 grundpelare: delaktighet, skydd och stöd. För att ge rätt stöd och skydd måste detta baseras på att göra klienten delaktig och skapa en framtidsvision som är förutsägbar och attraktiv. Att göra klienten delaktig är för oss inte bara tomma värdeord utan något vi konkretiserar och tydliggör ner till beteendenivå så att det genomsyrar alla delar av verksamheten.
Vi på Tvåpunktnoll anser att delaktighet hos klienten är en grundförutsättning för att en behandlingsinsats skall vara effektiv och verkligen gynna deras egna intressen. Detta stöds i forskningen från exempelvis studier av placeringar inom socialtjänsten samt från motiverande samtal (MI) som bygger på att främja förändring genom att utgå från och stärka klientens egen motivation och tro till sin egen förmåga.
Vi på Tvåpunktnoll anser att transparens är en grundsten som möjliggör en god relation och förtroende från våra kunder. Det handlar också om ett förhållningssätt med öppenhet och förutsägbarhet för medarbetare, våra klienter, deras närstående samt allmänheten.
Vi redovisar fortlöpande vårt kvalitetsarbete och olika former av tillsynsrapporter från till exempel IVO eller ramavtal. Vi redovisar också vårt kvalitets- och miljöarbete samt är öppna med vart pengarna i vår verksamhet går – vi återinvesterar allt överskott tillbaka in i verksamheterna!